Huquqiy maslahat - bepul,tezkor, hammaga!

  • 55 marta o'qildi

Xalq qabulxonalari dispetcherga aylanib qoldi” — tizimdagi barcha xodimlar  bugundan ishdan bo‘shatiladi


Fuqarolar xalq qabulxonalariga o‘zlari duch kelayotgan muammolar echimini topish maqsadida, og‘zaki yoki yozma shaklda murojaat qilishlari mumkin. Fuqaro, ma’lum bir muammoni hal etish maqsadida, o‘zi istiqomat qiladigan hududdagi xalq qabulxonasiga borib to‘g‘ridan to‘g‘ri murojaat qilish huquqiga ega hisoblanadi. Agarki, murojaat etuvchi fuqaro, o‘zi istiqomat qiladigan hududdagi xalq qabulxonasiga borib murojaat qilish imkoniyatiga ega bo‘lmasa, 1000 qisqa raqamlari orqali xalq qabulxonasining virtual murojaatlar bilan ishlash bo‘limiga telefon orqali o‘z arizalarini qoldirishlari mumkin. Xalq qabulxonalariga murojaat qilish to‘lovsiz shaklda amalga oshiriladi. Murojaat etuvchi fuqaro, shaxsini tasdiqlovchi hujjat asosida xalq qabulxonalariga murojaat etishi talab etiladi. Shuningdek, xalq qabulxonalari tomonidan fuqarolar murojaatlari 15 kundan bir oy muddat ichida ko‘rib chiqiladi.

Jismoniy shaxsning murojaatida jismoniy shaxsning familiyasi (ismi, otasining ismi), uning yashash joyi to‘g‘risidagi ma’lumotlar ko‘rsatilgan bo‘lishi kerak.

Yuridik shaxsning murojaatida yuridik shaxsning to‘liq nomi, uning joylashgan eri (pochta manzili) to‘g‘risidagi ma’lumotlar ko‘rsatilgan bo‘lishi kerak.

Jismoniy va yuridik shaxsning murojaatida davlat organining, tashkilotning aniq nomi, murojaat yuborilayotgan mansabdor shaxsning lavozimi va (yoki) familiyasi (ismi, otasining ismi) ko‘rsatilgan, shuningdek murojaatning mohiyati bayon etilgan bo‘lishi kerak.

Murojaatlarda murojaat etuvchilarning elektron pochta manzili, aloqa telefonlari va fakslari raqamlari ko‘rsatilishi mumkin.


Murojaatlar davlat tilida va boshqa tillarda berilishi mumkin.

Yozma murojaat murojaat etuvchi jismoniy shaxsning imzosi yoki murojaat etuvchi yuridik shaxs vakolatli shaxsining imzosi bilan tasdiqlangan bo‘lishi lozim. Jismoniy shaxsning yozma murojaatini murojaat etuvchining imzosi bilan tasdiqlash imkoni bo‘lmagan taqdirda, bu murojaat uni yozib bergan shaxsning imzosi bilan tasdiqlanib, uning familiyasi (ismi, otasining ismi) ham qo‘shimcha ravishda yozib qo‘yilishi kerak.


Murojaat etuvchilarning vakillari orqali berilgan murojaatlarga ularning vakolatlarini tasdiqlovchi hujjatlar ilova qilinadi.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Xalq qabulxonalarining va Virtual qabulxonasining asosiy vazifalari quyidagilardan iborat:

aholi bilan to‘g‘ridan-to‘g‘ri muloqotni tashkil etish, ularning huquqlari, erkinliklari hamda qonuniy manfaatlarini to‘laqonli himoya qilishga qaratilgan, murojaatlar bilan ishlashning samarali tizimi faoliyatini ta’minlash;

murojaat qilishga oid konstitutsiyaviy huquqning so‘zsiz amalga oshirilishi uchun sharoitlar yaratish;

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Xalq qabulxonalariga va Virtual qabulxonasiga kelib tushgan murojaatlarning to‘liq, xolisona va o‘z vaqtida ko‘rib chiqilishini tashkil etish;

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Xalq qabulxonalariga va Virtual qabulxonasiga kelib tushgan hamda tegishliligi bo‘yicha davlat organlariga, tashkilotlarga yuborilgan murojaatlarning ko‘rib chiqilishi ustidan tizimli monitoring va nazoratni amalga oshirish;

jismoniy shaxslarning va yuridik shaxslar vakillarining qabullarini o‘tkazish, shu jumladan videokonferentsaloqa vositasida o‘tkazish.

Chat